Friday, February 13, 2009

kemalangan maut di Lebuhraya Duta-Ulu Kelang




Km 4-7, Lebuhraya DUKE, Gombak Selangor 13 Feb 2009

Ini merupakan kemalangan maut pertama berlaku di Lebuhraya Duta-Ulu Kelang DUKE yang baru dibuka kepada semua lalulintas sejak 9 Januari 2009 lalu. Ini merupakan kemalangan maut pertama berlaku di Lebuhraya Duta-Ulu Kelang DUKE yang baru dibuka kepada semua lalulintas sejak 9 Januari 2009 lalu. Pemandu Mercedez Benz ini sedang memandu di lorong laju apabila tiba-tiba sebuah kotosikal terbabas ke laluannya. Kejadian berlaku kira-kira jam 9-30 pagi di KM 4-7 Lebuhraya DUKE dari arah Gombak menuju ke Plaza Tol Sentul. Pemandu terbabit tidak sempat mengelak lalu terus bergesel dan merempuh penunggang motosikal warga emas terbabit. Akibat rempuhan kuat, mangsa melambung dan tercampak ke arah cermin kereta menyebabkan mangsa terhumban ke dalam kereta. Keadaannya kepalanya di atas kerusi penumpang dalam keadaan terlentang manakala badan dan kakinya di atas bonet kereta. Pemandu terbabit yang terkejut dan ketakutan akibat sebahagian badan mangsa yang berlumuran darah di dalam keretanya, segera memberhentikannya kira-kira 100 meter di hadapan. Akibat kemalangan ini juga, kaki kanan mangsa terputus dan terjatuh di atas lebuhraya. Mangsa dikenali sebagai Ching Jam Soai @ Cherng Gim Swemg dari Batu 3 1/2, Jalan Gombak , Kuala Lumpur berusia 74 tahun.

2 comments:

  1. BERHATI HATI DI JALANRAYA KETA KER MOTOR KER LORI KER DLL KENDERAAN,MATA KASI BUKAK BESAR BESAR LEBI LEBI LG, BERI KEUTAMAAN YG PANDU PERLAHAN DAN PENGAYUH BASIKAL SERTA PEJALAN KAKI...PEDULI APA AKU! MEMANG AKU TAK PENYABAR DAN PANAS BARAN ! SUKAHATI AKU LA NAK BWK SLOW KER LAJU KER SBB AKU BYR R.TAX,MAMPU BYR SAMAN,BYR DUIT HOSPITAL ORG YG AKU LANGGAR CUMA NYAWA DIA JER YG X DPT NAK BYR BALIK...X HERAN PUN MASUK LOKAP,LESEN KENA GANTUNG,SETAKAT LANGGAR UNDANG-UNDANG NEGARA KITA KENA JADI MCM PEMBANGKANG "BERANI MATI" ORG LANGGAR AKU,APA LG AKU BELASAH LA DIA...SIKAP GANGSTER JLNAN YG HATI KERING YG PERLU DIBENDUNG...

    ReplyDelete
  2. aku ada kuasa,aku byr r.tax,aku mampu byr saman,byr bil rawatan org yg aku langgar cuma x dpt byr balik nyawa dia jer...x heran ngan lokap la,lesen kena gantung pun x ape,kejap jer tu...org langgar aku?apa lg, cara yg aku rase yg terbaik utk puaskan hati,jd kaki pukul...memang aku yg x penyabar dan panas baran...ini la femnomena yg sering berlaku dan harus dibendung

    ReplyDelete